Dlaczego Google nie przeszukuje strony
Jeśli masz stronę internetową i nie pokazujesz się w Google, możesz chcieć wiedzieć, co się dzieje. Jest to szczególnie ważne, jeśli próbujesz uszeregować dla popularnego słowa kluczowego. Być może dokonałeś pewnych zmian w swojej witrynie, które szkodzą Twojemu rankingowi, lub możesz cierpieć z powodu kary algorytmicznej. Niezależnie od przyczyny, istnieją kroki, które możesz podjąć, aby uzyskać indeksację witryny.
Najczęstszym powodem, dla którego Twoja witryna nie pojawia się w Google jest to, że nie zoptymalizowałeś jej jeszcze pod kątem wyszukiwarki. Możesz uzyskać lepszy pomysł na to, co musisz zrobić, patrząc na meta-tagi witryny. Meta-tagi to małe fragmenty kodu HTML, które pomagają wyszukiwarkom zrozumieć, o czym jest Twoja strona. Powinny one zawierać właściwe słowa kluczowe, ale należy również upewnić się, że treść strony nie jest zbyt sucha, aby była użyteczna.
Sitemap może być dobrym sposobem na poinformowanie Google o Twojej witrynie. Sitemapy można przesłać za pośrednictwem Google Search Console, usługi, która pozwala dowiedzieć się, jakie strony są już zaindeksowane. Jednak nie zawsze pokazują się one w wynikach wyszukiwania natychmiast, więc powinieneś być w stanie poczekać jakiś czas, zanim zaczniesz widzieć różnicę.
Dodanie meta-tagu, który mówi Google o „noindeksowaniu” strony jest świetnym sposobem na poinformowanie wyszukiwarki, że nie chcesz, aby strona znalazła się w jej indeksie. Aby noindexować stronę, możesz użyć wtyczki Yoast SEO dla WordPressa. Lub, możesz to zrobić ręcznie, dodając mały kawałek kodu HTML do strony.
Innym powodem, dla którego Twoja strona nie pojawia się w Google, jest zduplikowana treść. Dzieje się tak, gdy ta sama strona jest dostępna pod dwoma różnymi adresami URL. Ważne jest, aby uniknąć tego problemu, ponieważ strona, która jest zduplikowana może być stratą miejsca i czasu zarówno dla Ciebie, jak i dla Google. Na szczęście możesz użyć narzędzia takiego jak Ahrefs, aby znaleźć te skupiska i naprawić je.
Najlepszym sposobem na poprawę swoich rankingów jest posiadanie świetnej treści. Google chce wyświetlać treści, które są istotne dla wyszukiwarek, więc upewnij się, że zawierasz słowa kluczowe w swoich tytułach i opisach. Nie zaniedbuj również wersji mobilnej swojej strony. Mobile-first indexing jest obecnie częścią gry Google, więc jeśli Twoja strona nie jest responsywna, nie pojawi się w wynikach wyszukiwania.
Kolejną ważną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę w wyszukiwarce Google jest to, że pokazuje ona tylko najbardziej istotne strony internetowe w wynikach wyszukiwania. Na przykład, jeśli jesteś firmą świadczącą usługi finansowe i masz stronę poświęconą sprzedaży kart kredytowych, najprawdopodobniej nie zostaniesz wyświetlony w wynikach wyszukiwania. Podobnie nie zostaniesz wyświetlony w wynikach wyszukiwania, jeśli jesteś właścicielem hotelu ze stroną poświęconą rezerwacji pokoi.
Posiadanie sitemapy pomoże Google szybciej odkryć Twoją stronę. Jest kilka innych rzeczy, które możesz zrobić, takich jak dodanie meta-tagów i optymalizacja szybkości witryny, ale będziesz musiał odrobić trochę pracy domowej przed uruchomieniem witryny, aby upewnić się, że będzie ona mogła być indeksowana i wyświetlana w wynikach wyszukiwania.